برگزاری دومین همایش سلامت، ایمنی و محیط‌زیست صنعت و معدن در شرکت جهاد نصر

*۶۳ میلیون نفرساعت معادل ۸۰۰ روز کار بدون حادثه بزرگ منجر به تلفات*

دومین همایش سلامت، ایمنی و محیط‌زیست صنعت و معدن در گروه جهاد نصر با حضور پرشور مدیران و معاونان و اعضای هیئت مدیره این گروه و با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و مشارکت سایر شرکتهای بزرگ منطقه گل گهر بالاخص مدیران حوزه HSE، مدیران ارشد حوزه ایمنی ایمیدرو و همچنین از حوزه ایمنی نفت و گاز در محل سالن آمفی‌ تئاتر گهرپارک برگزار گردید.

در این همایش ، اساتید بنام کشور، پروفسور ایرج محمدفام پیرامون رهبری در HSE با رویکرد کاهش هزینه و دکتر مجید علیزاده پیرامون تکنولوژی های نوظهور و هوش مصنوعی در HSE معادن به عنوان اساتید به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین آقای مهندس رفیعیان؛ مدیر مجتمع شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گزارش جامعی از نقشه راه و پروژه ها و موفقیتهای منطقه گل گهر در زمینه HSE بیان نموده و از دغدغه خود در خصوص لزوم تجهیز و نوسازی ماشین آلات معادن پرده برداشت.
در ادامه مهندس ولدخانی؛ مدیر سلامت ایمنی و محیط‌زیست ایمیدرو و مهندس اشرف‌منصوری رئیس کانون ایمنی کشور نیز در حاشیه‌ی این همایش، سخنرانی‌های تخصصی پیرامون مسائل مرتبط با ایمنی را به حاضران ارایه دادند.

لازم به ذکر است در ابتدای همایش، مهندس اسکندری‌پور؛ مدیرعامل شرکت جهادنصر سیرجان ضمن خوشامدگویی و عرض تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر به حاضرین، به تقدیر از ارق سازمانی و تعهد به حوزه HSE حاج آقا حسن‌زاده مدیرعامل شرکت جهادنصر کرمان و تأکید ایشان به تخصیص بودجه ۱ درصدی درآمد شرکتهای گروه نصر به مقوله آموزش و بهبود فرایندها در حوزه HSE پرداخت و بهره‌وری ناشی از آن را معادل ۱۰ برابر دانسته و بر اثرگذاری آن در حوزه کاهش هزینه ، زمان و افزایش کیفیت انجام امور تاکید کرد‌.

وی از حمایت همه جانبه و برنامه ریزی دقیق مدیریت محترم عامل شرکت گل گهر جناب مهندس عتیقی نیز در ترسیم راهبرد منطقه تقدیر نمود.

ایشان در ادامه با امانت خواندن نیروی انسانی و تعهد به حفظ سلامت این ارزشمندترین سرمایه سازمانی تا زمان بازنشستگی و به تبع آن ارتقای بهره وری ماشین‌آلات، از مغفول ماندن اهمیت بهداشت کار و محیط زیست به نسبت ایمنی در فرهنگ HSE گلایه کرد و لزوم برگزاری همایشهای بین المللی و ارائه مقالات تخصصی را در پرورش فرهنگ مرتبط راهگشا دانست.

 

وی بحث بهداشت کار و محیط زیست را یکی از مسائل مهم برشمرد که در شرکت جهادنصر سیرجان به آن توجه ویژه‌ای می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به رکورد ۶۳ میلیون نفر ساعت و ۲۶ ماه فعالیت بدون حادثه‌ی گروه جهادنصر کرمان و زیرمجموعه‌های این گروه متشکل از ۳۸ شرکت، به اقدامات مرتبط به سلامتی روحی و جسمی کارکنان از جمله بهداشت کار پرسنل، معرفی و احیای افراد نیازمند به مراکز توانبخشی اسکلتی-عضلانی، بهره گیری از مشاوره تغذیه و سایر موارد کنترلی پارامترهای حیاتی تاکید کرد.

برشمردن اقدامات در حوزه صیانت از محیط‌زیست از جمله تفکیک زباله و ضایعات، مدیریت پسماند، پرس زباله، تصفیه و استفاده مجدد روغن و سایر موارد بخش پایانی سخنان مدیرعامل شرکت جهادنصر سیرجان بود.

در قسمتی دیگر از همایش دکتر جواد سلطانی؛ عضو هیات مدیره جهادنصر کرمان و از یادگاران دفاع مقدس ، طی سخنانی افزود اگر امروز جهادنصر جزو ۱۰۰ شرکت برتر کشور است، به سبب سرمایه‌ی انسانی‌ست و به همین جهت، مدیران ما توجه ویژه به بحث HSE دارند و اقدامات خوبی انجام شده است. وی افزود: در کشور پتانسیل زیادی از جمله در حوزه معدن و صنعت وجود دارد که نیازمند اراده و سخت‌کوشی برای به منصه ظهور درآمدن هستند.
وی با اشاره به اقدامات متعدد هلدینگ جهادنصر در ۳۰ سال عمر خود از جمله احداث ۸ هزار کیلومتر راه و ۶ هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز در کشور و فعالیت‌های معدنی در منطقه‌ی گل‌گهر از سال ۱۳۷۷ گفت: تبدیل شدن گل‌گهر و جهادنصر را از صنعت‌هایی محدود به مجموعه‌های بزرگ در مدتی کوتاه را افتخاری ملی به لطف خدا و اراده‌ی قدرتنمد مدیران و کارکنان دانست و گفت با ۱۵ هزار نفر پرسنل، قریب به ۶۰ هزار نفر از قبل جهادنصر ارتزاق می‌کنند.

سلطانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به چالش‌های موجود خطاب به مدیران ارشد گل‌گهر افزود: یکی از چالش‌های عمده ما در چندسال گذشته عدم توان سرمایه‌گذاری و توسعه ماشین‌آلات حوزه صنعت است. نوسانات ارزی و عدم توازن درآمد و هزینه منجر به عقب ماندن ما شده است که می‌طلبد توجه ویژه‌ای از سوی مدیران ارشد گل‌گهر به این بحث شود زیرا ما ابزار کار شما جهت تامین خوراک برای زنجیره فولاد هستیم.

گالری تصاویر